Swaziland-2 Mlilwane

16 januari 2017 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland, Swaziland

Ik ben al om kwart over 6 wakker en ga even lekker buiten zitten – nu het droog is – met een boekje. Zo rustig, zo mooi. Met name omdat de dieren gewoon om je huisjes heen lopen, een hele kudde impala’s met hun jonkies zo schattig. We gaan maar vroeg ontbijten, en ook daar lopen de kudu’s gewoon om ons heen als we op de scrambled eggs staan te wachten. We hebben om 11uur een mountainbike tocht met gids geboekt maar die zeggen we af, het is echt zo ontzettend slecht, met alleen maar regen. Eens kijken wat we gaan doen, zitten nu nog in een hut midden in het park met een boekje en de laptop. We nemen nog maar een bakkie……

Als het even droog is gaan we bij ons huisje een boekje lezen maar ik voel me onrustig, ik wil wat DOEN! Omgedraaide wereld want Gerdian is net in een boek begonnen haha. We pakken een trail op die wat meer door open velden en dus gewonere paden loopt en wandelen uiteindelijk nog een heel mooi stuk van zo’n 7 km, mooie vergezichten, soms wat regen maar prima te doen. Je wordt hier echt gedwongen rustig aan te doen, maar met mooi weer zou dat wel iets leuker zijn. `We hebben weer een tafel gereserveerd in het restaurant voor onze laatste avond hier. Uiteindeljk eten we voor het eerst Impala Chops, we vinden niet echt wat, zeker als je weet dat ze even later weer bij het huisje zullen staan;-)). Morgen moeten we iets meer dan 300 km rijden, de navigatie zegt 4,5 uur naar onze volgende bestemming St. Lucia, dan weer in Zuid Afrika. We spelen nog een paar potjes Skip-bo bij de olielamp (3-1 voor mij, yes!) en gaan dan lekker slapen.