Eindelijk: Red Bull King of the Air (KOTA)

2 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Donderdag waait het direct ’s ochtends al dus na ons ontbijtje gaat Gerdian het water op (hij ziet zelfs een dolfijn en een rob) en ga ik toch even de beentjes loslopen. Tjee, ik kom toch bijna niet tegen de wind in, dus nog maar wat oefeningen en verder even een rustige ochtend.

Het event gaat met deze harde wind eindelijk door, nadat er al vanaf 21 januari gewacht is, dus we rijden alvast een keer naar Big Bay, kijken even naar alle drukte en halen boodschappen – we laten lekker sushi maken om vanavond thuis makkelijk op het balkon te eten. De auto staat op een perfecte plek dus we doen het even op de Afrikaanse manier – we geven die gastjes wat geld en ze houden onze parkeerplaats gereserveerd zodat we de boodschappen thuis kunnen brengen en daarna weer lekker vooraan kunnen parkeren – oh erg he, maar het is ook zo druk inmiddels;-)

De rest van de  middag zitten we ‘ front row’ bij het spektakel. Wat een sfeertje, wat een gekken op het water en wat een brandende zon….voor Gerdian is het echt een grote wens om hierbij te zijn en het niet vanaf zijn laptop te volgen en die wens komt nu uit. En ik moet zeggen dat ik het ook echt tof vindt om erbij te zijn; zo leuk, zo enthousiast, zulke gave dingen op het water te zien; ongelooflijk. Ze starten rond 15:00 uur en uiteindelijk is rond 20:00 uur de laatste ronde, de zon is al onder wat een mooie plaatjes. En er komen steeds meer mensen – ook na hun werk of wat dan ook, iedereen heeft eten en drinken mee, wat is het hier toch allemaal ‘ laid-back’ , en iedereen kletst met elkaar, juicht bij gave sprongen; echt heel leuk! En…onze buurman Nick wint, hij is nu natuurlijk ook mijn held; wat een leuke gast ;-)) Eindelijk niet achter zijn laptopje, maar gewoon live erbij, Gerdian is echt super blij.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade