Het relaxte Kaapse leven

4 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Tip van de week: op zaterdagmorgen de Neighboor Goods Market bij de Old Biscuit Mill in de opkomende hippe wijk Woodstock. Natuurlijk een enorme tegenstelling met onze ochtend hiervoor, maar het is wat het is....

Het is een beetje bewolkt, beetje wind, dus perfecte ochtend ervoor. Ik heb er al veel over gelezen want in het oude complex zitten een paar zeer goede restaurants  zoals de Test Kitchen en the Pot Luck club waar je echter al 3 maanden vooraf moet reserveren, dus dat doen we volgende keer maar;-). Tout Kaapstad komt hier op deze ‘ trendy’ markt op zaterdagochtend samen. Het blijkt echt een hotspot te zijn want het is een drukte van jewelste met mensen met een glas champagne of wijn in de hand, overal zijn lekkernijen te verkrijgen – veel organic en ambachtelijk – en er zijn heel veel leuke artistieke winkeltjes. Beetje live muziek op de achtergrond, dit is echt de plaats voor een relaxte zaterdagochtend in een bijzondere –  wat ons betreft typische -Kaapstad sfeer.

Omdat we het zo mooi vonden toen we hier net in Kaapstad waren rijden we nog een keer Chapman’s Peak, de mooie route langs de kust en lopen nog een stuk bij Noordhoek strand, waar we destijds bij de Picknick zo mooi op uit keken. We rijden na de zonsondergang naar Waterfront, ook daar is het druk, zaterdagavond, veel mensen die uitgaan. We eten bij een echt Afrikaans restaurant, eindelijk wat meer Cape Malay gerechten, oftewel de Afrikaanse, Maleisische en Indonesische kruiden en smaken (oorspronkelijk van de slaven) gecombineerd; voor Gerdian in een lekker stoofgerecht en ik eindelijk een keer de Bobotie. De wijn is van het huis Asara waar wij de fietstocht hebben geeindigd en aangezien Gerdian er nog 1 neemt rijd ik terug, toch echt wel even wennen dat links rijden, ik heb deze vakantie niet vaak achter het stuur gezeten.

5 februari
De zondag start ik met hardlopen en Gerdian komt me tegemoet gewandeld om een bakkie te doen bij het NewsCafe. Het is heel normaal om hier op zondag buiten de deur te ontbijten dus al om half 10 zit het stampvol. Daarna brengen we de dag door op Big Bay, Gerdian wil daar ook een keer varen en hij kan prachtig over de golven heen omdat het daar veel minder een ‘ klotsbak’  is zoals bij ons voor volgens hem. Ik lees eindelijk weer een paar hoofdstukken en we kunnen nog heerlijk in de zon met lekkere live loungemuziek bij Moyo zitten. Nog even alles goed in ons opnemen want het vertrek nadert nu echt…..;( Ook op ons balkon is het nog heerlijk en genieten we van de kleuren van de zonsondergang...er zijn echt dingen die we aan dit leventje zo zullen missen. Jenny heeft al aangeboden een house-swap te doen, zij willen namelijk ook een keer naar Nederland (ze heeft er 10 jaar gewoond) en dan gaan wij lekker in hun huis een stukje verderop zitten. Leuk aanbod; houden we zeker in gedachten!