Back in Capetown

30 januari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het is inmiddels 3 februari als ik dit schrijf, het is bijna 19:00 uur, de zon brandt nog volop en aan de overkant zie ik nog tientallen kiters op het water waarvan 1 mijn vent is. Hij had niet verwacht dat het nog zou gaan waaien maar hij heeft zelfs al gewisseld naar een kleinere omdat het alleen maar harder gaat. We zijn dus alweer 5 dagen hier op onze stek in Kaapstad. Een plek die, toen we hier gelukkig 1 dag eerder terecht konden dan oorspronkelijk gepland, bijna voelde als thuiskomen. Binnen een half uurtje waren we uit Stellenbosch hier, even lekker koffie drinken, shopjes kijken en om strak kwart voor 12 stonden we voor de deur bij de Big Bay Dentist. Gerdian is er zeker van dat het nu toch echt zijn onderste kies is en haar foto bevestigt dat. Hoe ironisch is het, gewoon in de straat waar aan het einde de tribune staat voor Red Bull King of the Air en Gerdian ligt een uur in de tandartsstoel voor een wortlekanaalbehandeling. Wederom een super aardige tandarts die hem gelukkig ook overal vanaf helpt en mijn mannetje kijkt weer blij. Ik ben in de tussentijd lekker op een bankje aan het strand gaan zitten. Daarna kunnen we direct het appartement in en  heerlijk om even gewoon alle spullen in een kast te kunnen leggen;-) We maken er dus even helemaal ons plekkie van, gaan dan wat boodschappen doen en gaan nog even kijken in Big Bay. Het is wel echt een verschil met begin januari, gezellig druk overal, leuke tentjes met de meest lekkere en gezonde sapjes - ter compensatie van de wijn en bier daarna in de kroeg die een mooi uitzicht geeft op de tafelberg en de sunset;). Bij die gezonde sapjes ziet Gerdian ook 1 van zijn helden; Nick Jacobs. Helaas laat de wedstrijd nog op zich wachten ivm de wind, ze denken misschien dinsdag. Als we daarna pizza eten (jaja zowaar een glutenvrije voor mij) komt Nick Jacobs met zijn hele team weer binnen, goh toevallig, zien we hem alweer.

Dinsdag 31 januari
Wat is er lekkerder als je zo direct aan het strand ‘ woont’  om je ochtend te beginnen met een stuk hardlopen. We lopen samen en onderweg doen we – dat had mijn lieve broer al gelijk de eerste dag gevonden– nog flink wat oefeningen op een stukje met allemaal apparaten. Veel mensen die dat doen, je wordt er gewoon door aangestoken. Kan ik alvast weer een beetje wennen aan de bootcamp straks thuis….auw mijn armen doen nu nog pijn….

Komen we terug, wie rijdt er weg van onze parkeerplaats…Nick, hij lacht ook dat hij ons weer ziet en maakt nog ff een praatje. Deze – naar later blijkt winnaar – is gewoon onze buurman, hahaha

Dan wordt het tijd om ook de stad zelf wat te verkennen. We halen even een kaartje bij het visitor centre en blijven dan met name in het centrum, rondom het toeristische longstreet.  Toch leuk om deze kant even te zien met winkels, backpackerhotels, bars, trendy koffietentjes en lunchplekken. We lunchen wat bij Lola’s (op Kaapstadmagazine aangeraden) en aangezien het dan toch alweer aardig warm is gaan we terug en genieten we nog even van het strand; Gerdian vanaf het water, ik op het strand. De wind trekt aan en we gaan gauw nog even kijken op Big Bay. Het lijkt erop dat er toch nog wat heats gevaren worden en Gerdian ziet nu ook de andere 'helden' zoals Steven van Akkersdijk, relaxte gasten waar hij natuurlijk even mee op de foto moet. Vanuit zijn surfmaatjes komen de berichten dat hij te zien is op de stream, tuurlijk er staat ‘ only crew and athletes’  maar niet vanaf de kant waar wij komen dus hij loopt vrolijk kletsend tussen die gasten door. Helaas moeten ze alweer stoppen, ze houden het erop dat het donderdag echt gaat gebeuren…De wind maakt het wel heel fris dus gaan we binnen bij Moyo’s, een typisch Afrikaanse restaurantketen nog wat eten en slapen, morgen vroeg op.