We zien ze vliegen-Bloubergstrand

9 januari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Tableviewrunning, oftewel lekker hardlopen langs het strand met op de achtergrond de Tafelberg, zo ben ik de dag gestart, heerlijk! De wind is enorm dus het is hard werken de ene kant op, maar naar de andere kant vlieg je. Gerdian gaat wandelen en aan het strand kijken, want met de minuut komen er meer kiters bij en dat allemaal direct voor onze deur. Daarna is hij dan ook niet meer te houden, spullen in orde maken en gaan! Gewoon in je wetsuit de straat oversteken hoe gaaf is dat! Golven, wind, zon, nog meer wind...deze bestemming op zijn kite-bucketlist kan ie ook afvinken! Hij zegt dat ie nog even rustig aan doet, maar ik zie hem vaak door de lucht heen vliegen en ook heerlijk juichen van geluk;) na een mooie jump. Ik moet me goed beschermen want de zon gaat heel hard en ondertussen word ik gezandstraald, dus duik ik een beetje weg in de duinen. Maar het blijft gaaf om ernaar te kijken zeker als je een paar van die gekken ziet die zo hoog en ver springen, gaaf.
We hebben afgesproken allemaal rustig aan te doen in de ochtend dus ber en Rebec komen eind van de ochtend met de taxi naar ons. Mijn broertje neemt het er ook nog even lekker van en gaat ook hardlopen. We genieten verder van de relaxte sfeer aan het strand en de eerste rangs plaatsen voor het Kite-theater op ons balkon en gaan dan nog rondtoeren. Door naar Big Bay bij ons om de hoek om nog even te eten waar straks als we terugkomen begin volgende maand het grote Red Bull King of the Air event is. Dan naar Stellenbosch , het wijngebied een half uur van Kaapstad waar we alleen even het stadje inlopen en iets drinken. Hier krijgen we niet echt een heel warm gevoel bij, straks nog maar eens terug voor een echte wijnroute! De omgeving is wel weer prachtig.

Vanwege ons vroege vertrek de dag erop en de dingen die we nog moeten regelen met de bagage en kitespullen, besluiten we om direct in het hotel van Ber en Rebec te eten, in restaurant 'Knife'. Wederom heerlijk en gezellig en wat zijn de mensen toch vriendelijk. Dan moeten we helaas afscheid van elkaar nemen, het waren echt een paar bijzondere dagen zo met elkaar, onvergetelijk! Wij moeten dan nog even in actie; met gedetailleerde instructies en sleutels op zak rijden we naar het huis van Jenny onze airbnb host. Zij zit net een paar dagen in Langebaan maar we mogen de kitespullen in de garage leggen tot we weer terugkomen in Kaapstad 31 jan. Fijn dat het kan. Dan snel de tassen weer dicht en slapen, de wekker staat om half 5.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Klazien en anton:
    11 januari 2017
    Wat geweldig begin van de reis
  2. Jan Stroom van der:
    11 januari 2017
    Vanmiddag de foto's van Berry en Rebecca gezien, prachtig en begrijp dat Gerd Ian de bavianen erg leuk vond. Maar toen had hij de rest nog niet gezien haha.Zijn benieuwd naar de film
  3. De Duutjes:
    11 januari 2017
    Ik hoor Gerdian genieten van zijn kite belevenis
  4. Rebecca:
    12 januari 2017
    Wij genieten met jullie verhalen mee! Wat een bijzondere ervaring om zo jullie vakantie op te starten in Kaapstad. Voor ons ook een wereld ervaring... zou het zo weer doen! xx
  5. Roland:
    12 januari 2017
    Hè vakantie gangers hoed om te horen dat het goed gaat . En dat Ger al lekker aan het kiten is geweest . Veel plezier groetjes roland